Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура
Samo za registrovane korisnike
2020
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
,
Централни институт за конзервацију и Друштво за етичност и вредновање у култури и науци, Београд
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Ласерско чишћење скулптура одвија се у атељеима или in situ, у слободном простору, па се протоколи безбедности разликују, не само у односу на карактеристике простора у којем се одвија процес, већ и у односу на параметре ласера и материјала уметничког предмета, односно објеката. У овом раду предмет компаративне анализе су хетерогености и подударности у безбедносним протоколима при раду на скулптурама у затвореним просторима, као и просторима већих меморијалних или градских целина. Истраживање се базира на резултатима из међународне праксе, са посебним освртом на услове једног од првих успешно реализованих пројеката - ласерског чишћења скулптуре Микеланђеловог Давида, као и на резултатима из праксе Централног института за конзервацију у Београду. Циљ истраживања је подизање безбедносних стандарда при раду у конзервацији - рестаурацији скулптура.
Laser cleaning of the sculpture takes place in the studio or in situ, in the free space, so the security protocols are different, not only in relation to the characteristics of the space in which the process takes place, but also to the parameters of the laser and the material of the art subject, i.e. facilities. In this paper, the subject of a comparative analysis is heterogeneity and matcheses in safety protocols when working on sculptures indoors, as well as larger memorial or city units. The research is based on international practice results, with special reference to the conditions of one of the first successfully implemented projects - Laser cleaning of Michelangel David's sculpture, as well as on the results of the Practice of the Central Institute for Conservation in Belgrade. The aim of the research is to raise security standards when working in conservation - the restoration of sculptures.
Ključne reči:
ласерско чишћење скулптура / безбедносни протоколи / Laser cleaning of Sculptures / Security ProtocolsIzvor:
Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд, 2020, 21-22Izdavač:
- Београд : Централни институт за конзервацију и Друштво за етичност и вредновање у култури и науци
Institucija/grupa
IHTMTY - CONF AU - Polić, Suzana R. PY - 2020 UR - https://cer.ihtm.bg.ac.rs/handle/123456789/4069 AB - Ласерско чишћење скулптура одвија се у атељеима или in situ, у слободном простору, па се протоколи безбедности разликују, не само у односу на карактеристике простора у којем се одвија процес, већ и у односу на параметре ласера и материјала уметничког предмета, односно објеката. У овом раду предмет компаративне анализе су хетерогености и подударности у безбедносним протоколима при раду на скулптурама у затвореним просторима, као и просторима већих меморијалних или градских целина. Истраживање се базира на резултатима из међународне праксе, са посебним освртом на услове једног од првих успешно реализованих пројеката - ласерског чишћења скулптуре Микеланђеловог Давида, као и на резултатима из праксе Централног института за конзервацију у Београду. Циљ истраживања је подизање безбедносних стандарда при раду у конзервацији - рестаурацији скулптура. AB - Laser cleaning of the sculpture takes place in the studio or in situ, in the free space, so the security protocols are different, not only in relation to the characteristics of the space in which the process takes place, but also to the parameters of the laser and the material of the art subject, i.e. facilities. In this paper, the subject of a comparative analysis is heterogeneity and matcheses in safety protocols when working on sculptures indoors, as well as larger memorial or city units. The research is based on international practice results, with special reference to the conditions of one of the first successfully implemented projects - Laser cleaning of Michelangel David's sculpture, as well as on the results of the Practice of the Central Institute for Conservation in Belgrade. The aim of the research is to raise security standards when working in conservation - the restoration of sculptures. PB - Београд : Централни институт за конзервацију и Друштво за етичност и вредновање у култури и науци C3 - Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд T1 - Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура SP - 21 EP - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cer_4069 ER -
@conference{ author = "Polić, Suzana R.", year = "2020", abstract = "Ласерско чишћење скулптура одвија се у атељеима или in situ, у слободном простору, па се протоколи безбедности разликују, не само у односу на карактеристике простора у којем се одвија процес, већ и у односу на параметре ласера и материјала уметничког предмета, односно објеката. У овом раду предмет компаративне анализе су хетерогености и подударности у безбедносним протоколима при раду на скулптурама у затвореним просторима, као и просторима већих меморијалних или градских целина. Истраживање се базира на резултатима из међународне праксе, са посебним освртом на услове једног од првих успешно реализованих пројеката - ласерског чишћења скулптуре Микеланђеловог Давида, као и на резултатима из праксе Централног института за конзервацију у Београду. Циљ истраживања је подизање безбедносних стандарда при раду у конзервацији - рестаурацији скулптура., Laser cleaning of the sculpture takes place in the studio or in situ, in the free space, so the security protocols are different, not only in relation to the characteristics of the space in which the process takes place, but also to the parameters of the laser and the material of the art subject, i.e. facilities. In this paper, the subject of a comparative analysis is heterogeneity and matcheses in safety protocols when working on sculptures indoors, as well as larger memorial or city units. The research is based on international practice results, with special reference to the conditions of one of the first successfully implemented projects - Laser cleaning of Michelangel David's sculpture, as well as on the results of the Practice of the Central Institute for Conservation in Belgrade. The aim of the research is to raise security standards when working in conservation - the restoration of sculptures.", publisher = "Београд : Централни институт за конзервацију и Друштво за етичност и вредновање у култури и науци", journal = "Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд", title = "Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура", pages = "21-22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cer_4069" }
Polić, S. R.. (2020). Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура. in Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд Београд : Централни институт за конзервацију и Друштво за етичност и вредновање у култури и науци., 21-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cer_4069
Polić SR. Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура. in Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд. 2020;:21-22. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cer_4069 .
Polić, Suzana R., "Безбедносни протоколи – хетерогености и подударности у ласерском чишћењу скулптура" in Зборник апстраката са Прве националне конференције Безбедност, културно наслеђе и нове технологије, 30. октобар 2020. Београд (2020):21-22, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cer_4069 .