ЦЕР - Централни Репозиторијум ИХТМ-а
Институт за хемију, технологију и металургију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ЦЕР - Централни репозиторијум ИХТМ-а
  • IHTM
  • Radovi istraživača pre dolaska u IHTM / Researchers' papers before joining ICTM
  • Преглед рада
  •   ЦЕР - Централни репозиторијум ИХТМ-а
  • IHTM
  • Radovi istraživača pre dolaska u IHTM / Researchers' papers before joining ICTM
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buka generisana vazdušnim saobraćajem

Noise Generated by Air Traffic

Само за регистроване кориснике
2020
Аутори
Puharić, Mirjana
Anđelković, Maja
Ilić, Ivana
Конференцијски прилог (Рецензирана верзија)
,
Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Rast u vazduhoplovnom sektoru od 1950-ih donio je velike koristi, ali je zabrinutost zbog povezanih uticaja na životnu sredinu sve veća. Buka generisana vazdušnim saobraćajem je postala jedan od osnovnih ekoloških problema i jedan od ograničavajućih faktora razvoja aerodroma. Upravo iz ovog razloga, ICAO je definisala "Uravnotežen pristup" upravljanju bukom u okolini aerodroma, koji obuhvata smanjenje buke na izvoru, planiranje i upravljanje korišćenjem zemljišta, operativne procedure za smanjenje buke i operativne restrikcije. Ovaj pristup preporučuje da se uvedu mere za smanjenje buke koje treba da teže kombinaciji različitih rešenja, što će aerodromima omogućiti zadovoljenje sve oštrijih međunarodnih propisa i njihov dalji razvoj. Razvoj novih tehnologija letelica i njeno uključivanje u napredne dizajne koji su čistiji i tiši, jedan je od ključnih načina za ublažavanje uticaja iz vazduhoplovstva na životnu sredinu.
Growth in the aviation sector since the 1950s has brought great benefits, but concerns about the associated environmental impacts are increasing. Noise generated by air traffic has become one of the basic environmental problems and one of the limiting factors of airport development. It is for this reason that ICAO has defined a “Balanced Approach” to noise management in the vicinity of the airport, which includes source noise reduction, land use planning and management, operational noise reduction procedures and operationalrestrictions. This approach recommends the introducing of noise reduction measures that should strive to a combination of different solutions, which will enable for airports to meet increasingly stringing international regulations and their further development. The development of new aircraft technologies and its incorporation into advanced designs that are cleaner and quieter is one of the key ways to mitigate the environmental impact of aviation.
Кључне речи:
buka vazdušnog saobraćaja / indikator buke / strategije upravljanja bukom / uravnotežen pristup / aerodrom / air traffic noise / noise indicators / noise management strategies / balanced approach / airports
Извор:
Ecologica, 2020, 99, 500-506
Издавач:
  • Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije
  • Scientific Professional Society for Environmental Protection of Serbia
Пројекти:
  • Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, Уговор бр. 451-03-68/2020-14/200026 (Универзитет у Београду, Институт за хемију, технологију и металургију - ИХТМ) (RS-200026)
  • FITI Union Nikola Tesla - „Istraživanje uticaja vazdušnog saobraćaja na životnu sredinu i kvalitet života ljudi“ (FITI TTP-DNI/0320-0721/2021)

ISSN: 0354-3285

[ Google Scholar ]
URI
http://www.ecologica.org.rs/wp-content/uploads/2020/10/SADRZAJ-EC-Broj-99_A.pdf
https://cer.ihtm.bg.ac.rs/handle/123456789/4059
Колекције
  • Radovi istraživača pre dolaska u IHTM / Researchers' papers before joining ICTM
Институција
IHTM
TY  - CONF
AU  - Puharić, Mirjana
AU  - Anđelković, Maja
AU  - Ilić, Ivana
PY  - 2020
UR  - http://www.ecologica.org.rs/wp-content/uploads/2020/10/SADRZAJ-EC-Broj-99_A.pdf
UR  - https://cer.ihtm.bg.ac.rs/handle/123456789/4059
AB  - Rast u vazduhoplovnom sektoru od 1950-ih donio je velike koristi, ali  je zabrinutost zbog povezanih uticaja na životnu sredinu sve veća. Buka generisana vazdušnim saobraćajem je postala jedan od osnovnih ekoloških problema i jedan od ograničavajućih faktora razvoja aerodroma. Upravo iz ovog razloga, ICAO je definisala "Uravnotežen  pristup"  upravljanju  bukom  u  okolini  aerodroma,  koji  obuhvata  smanjenje  buke  na  izvoru, planiranje i upravljanje korišćenjem zemljišta, operativne procedure za smanjenje buke i operativne restrikcije. Ovaj  pristup  preporučuje  da  se  uvedu  mere  za  smanjenje  buke  koje  treba  da  teže  kombinaciji  različitih rešenja,  što  će  aerodromima  omogućiti  zadovoljenje  sve  oštrijih  međunarodnih  propisa  i  njihov  dalji  razvoj. Razvoj novih tehnologija letelica i njeno uključivanje u napredne dizajne koji su čistiji i tiši, jedan je od ključnih načina za ublažavanje uticaja iz vazduhoplovstva na životnu sredinu.
AB  - Growth in the aviation sector since the 1950s has brought great benefits, but concerns about the associated environmental impacts are increasing. Noise generated by air traffic has become one of the basic environmental problems and one of the limiting factors of airport development. It is for this reason that ICAO has defined a “Balanced Approach” to noise management in the vicinity of the airport, which includes source noise reduction, land use planning and management, operational noise reduction procedures and operationalrestrictions. This approach recommends the introducing of noise reduction measures that should strive to a combination of different solutions, which will enable for airports to meet increasingly stringing international regulations and their further development. The development of new aircraft technologies and its incorporation into advanced designs that are cleaner and quieter is one of the key ways to mitigate the environmental impact of aviation.
PB  - Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije
PB  - Scientific Professional Society for Environmental Protection of Serbia
C3  - Ecologica
T1  - Buka generisana vazdušnim saobraćajem
T1  - Noise Generated by Air Traffic
IS  - 99
SP  - 500
EP  - 506
ER  - 
@conference{
author = "Puharić, Mirjana and Anđelković, Maja and Ilić, Ivana",
year = "2020",
url = "http://www.ecologica.org.rs/wp-content/uploads/2020/10/SADRZAJ-EC-Broj-99_A.pdf, https://cer.ihtm.bg.ac.rs/handle/123456789/4059",
abstract = "Rast u vazduhoplovnom sektoru od 1950-ih donio je velike koristi, ali  je zabrinutost zbog povezanih uticaja na životnu sredinu sve veća. Buka generisana vazdušnim saobraćajem je postala jedan od osnovnih ekoloških problema i jedan od ograničavajućih faktora razvoja aerodroma. Upravo iz ovog razloga, ICAO je definisala "Uravnotežen  pristup"  upravljanju  bukom  u  okolini  aerodroma,  koji  obuhvata  smanjenje  buke  na  izvoru, planiranje i upravljanje korišćenjem zemljišta, operativne procedure za smanjenje buke i operativne restrikcije. Ovaj  pristup  preporučuje  da  se  uvedu  mere  za  smanjenje  buke  koje  treba  da  teže  kombinaciji  različitih rešenja,  što  će  aerodromima  omogućiti  zadovoljenje  sve  oštrijih  međunarodnih  propisa  i  njihov  dalji  razvoj. Razvoj novih tehnologija letelica i njeno uključivanje u napredne dizajne koji su čistiji i tiši, jedan je od ključnih načina za ublažavanje uticaja iz vazduhoplovstva na životnu sredinu., Growth in the aviation sector since the 1950s has brought great benefits, but concerns about the associated environmental impacts are increasing. Noise generated by air traffic has become one of the basic environmental problems and one of the limiting factors of airport development. It is for this reason that ICAO has defined a “Balanced Approach” to noise management in the vicinity of the airport, which includes source noise reduction, land use planning and management, operational noise reduction procedures and operationalrestrictions. This approach recommends the introducing of noise reduction measures that should strive to a combination of different solutions, which will enable for airports to meet increasingly stringing international regulations and their further development. The development of new aircraft technologies and its incorporation into advanced designs that are cleaner and quieter is one of the key ways to mitigate the environmental impact of aviation.",
publisher = "Naučno-stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije, Scientific Professional Society for Environmental Protection of Serbia",
journal = "Ecologica",
title = "Buka generisana vazdušnim saobraćajem, Noise Generated by Air Traffic",
number = "99",
pages = "500-506"
}
Puharić M, Anđelković M, Ilić I. Noise Generated by Air Traffic. Ecologica. 2020;(99):500-506
Puharić, M., Anđelković, M.,& Ilić, I. (2020). Noise Generated by Air Traffic.
EcologicaScientific Professional Society for Environmental Protection of Serbia.(99), 500-506.
Puharić Mirjana, Anđelković Maja, Ilić Ivana, "Noise Generated by Air Traffic", no. 99 (2020):500-506

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Централном репозиторијуму (ЦеР) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Централном репозиторијуму (ЦеР) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB